Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

Tyto Obchodní podmínky (dále také jen „Podmínky" nebo „OP") upravují vztahy mezi objednatelem (dále také „zákazník") a dodavatelem při provedení služeb týkajících se stěhování, vyklízení, odvozu na sběrný dvůr atd. (dále jen „stěhování"). Tyto vztahy se dále, zejména v bodech neupravených těmito Podmínkami, řídí Zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a souvisejícími právními předpisy. Tyto Obchodní podmínky platí ve znění zveřejněném na internetové stránce dodavatele v den odeslání závazné objednávky anebo akceptace nabídky dodavateli. Zasláním závazné objednávky anebo akceptací nabídky od dodavatele objednatel potvrzuje, že se seznámil se zněním Obchodních podmínek, rozumí jim a bez výhrad s nimi souhlasí.

Informace o dodavateli:

Ladislav Rut (Stěhování Rut) Bělohorská 1690/128, 169 00, Praha 6 - Břevnov,  IČO: 11856726, DIČ: CZ9211180418, od 1.7.2022 plátce DPH

Tel. číslo: +420 722 674 738

Email: info.stehovani.praha@gmail.com

Web: www.stehovani-rut.cz

 

2. Poptávka, objednávka služeb, potvrzení objednávky, zrušení objednávky, odstoupení od smlouvy

● Nezávazná poptávka

● Závazná objednávka

● Uzavření smlouvy

● Zrušení objednávky

● Odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele

● Posunutí zakázky

 

Nezávazná poptávka služeb

Objednatel může učinit poptávku (nezávaznou objednávku) služeb pomocí prostředků komunikace na dálku, tj. zejména telefonicky, popřípadě též prostřednictvím formuláře publikovaného na www stránkách dodavatele (dále jen „webové rozhraní“) nebo e-mailem (dále jen „distančním způsobem“) nebo též po domluvě s dodavatelem osobně v písemné podobě. Dodavatel na základě poptávky vyhotoví nabídku služeb včetně odhadu ceny. Poptávka není považována za objednávku služeb.

Závazná objednávka

Objednatel podává závaznou objednávku služeb (dále jen „objednávka") zejména prostřednictvím telefonu, popřípadě e-mailové pošty nebo SMS nebo písemně anebo přijetím nabídky dodavatele podle předchozího odstavce, a to nejpozději 24 hod před požadovaným provedením služeb, pokud se objednatel a dodavatel nedohodnou jinak. Dodavatel může vyzvat objednatele, který svou objednávku podal telefonicky, aby ji doručil i dalším z uvedených způsobů doručení a tím ji autorizoval. Každá objednávka musí být dodavatelem potvrzena a to zpravidla ústně, pokud na tom však jedna ze stran trvá, je potvrzena písemně (sms či e-mail či písemně při osobním jednání).

Uzavření smlouvy

Ústním potvrzením závazné objednávky dodavatelem dochází k přijetí návrhu a tedy k uzavření smlouvy o stěhování konkludentně (vzniká „zakázka"), ledaže jedna ze stran trvá na písemném uzavření smlouvy.

Zrušení objednávky ze strany objednatele

Objednatel může svou závaznou objednávku jednostranně bezplatně zrušit do okamžiku, než byla potvrzena dodavatelem anebo po vzájemné dohodě obou stran do 24 hodin před zahájením stěhování. V ostatních případech, kdy objednatel zruší zakázku méně než 24 hodin před realizací zakázky, uhradí objednavatel náklady vynaložené s úkony, které činil dodavatel k realizaci zakázky (náklady na cestovné a zaměstnance atd.) dle ceníku dodavatele. 

Odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele

Dodavatel si vyhrazuje právo bez sankce zrušit objednávku nebo její část v případě tzv. zásahu vyšší moci, tj. okolností, které objednatel nemohl předvídat ani je odvrátit, jako je např. přírodní katastrofa, havárie, dopravní nehoda, vládní opatření apod. V těchto případech bude objednatel neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup. Pokud objednatel již zaplatil část nebo celou částku ceny zakázky, bude mu tato částka bez prodlení vrácena zpět na jeho účet nebo adresu.

Změna termínu zakázky

Bez ohledu na výše uvedené si dodavatel vyhrazuje právo bez sankcí posunout zahájení zakázky z důvodů hodných zvláštního zřetele. Za tyto důvody se považuje zejména zpoždění s dokončením předcházející zakázky, které nebylo možné předvídat. Dodavatel garantuje provedení zakázky v dohodnutý kalendářní den. Pokud se vyskytnou závažné důvody, pro které není možné zakázku provést v dohodnutý den, dohodnou se objednatel s dodavatelem na jiný den.

Ceník

Ceník je zveřejněn na webových stránkách dodavatele na adrese www.stehovani-rut.cz/cenik. Dodavatel si vyhrazuje právo změnit Ceník jeho zveřejněním na svých webových stránkách nejpozději 1 den před účinností změny.

 

3. Platební podmínky

● Hotově

● Bankovním převodem předem jako záloha na služby

● Bankovním převodem po poskytnutí služby se splatností faktury (10 dní)

 Úhrada ceny zakázky je objednatelem provedena zásadně hotově, po dokončení a vyúčtování zakázky. Dodavatel vystaví příjmový doklad resp. „paragon", ledaže si dodavatel a objednatel předem dohodnou jiný způsob. Dohodne-li se tak objednavatel s dodavatelem předem, může být, za splnění níže uvedených podmínek, úhrada ceny zakázky provedená též bankovní převodem předem se zálohou v hotovosti ve výši podle odhadu ceny zakázky předem. Po dokončení a vyúčtování zakázky bude fakturován doplatek, resp. vrácen přeplatek, přičemž přeplatek i doplatek jsou splatné do 10 dní od dokončení zakázky; nebo Bankovním převodem se splatností dle faktury. Není-li na faktuře datum splatnosti uveden, je cena zakázky splatná do 10 dní od dokončení zakázky. Způsob úhrady ceny zakázky musí být mezi stranami sjednán nejpozději před zahájením zakázky. Úhrada služeb bankovním převodem na základě faktury musí být dohodnuta předem, zejména je možná při rozsáhlejším stěhování firem, úřadů, institucí apod. a to pouze při objednávce mailem nebo písemné, učiněné osobou oprávněnou jednat jménem dané firmy nebo instituce při objednávání služeb. Zákazník musí při objednávce nebo nejpozději před zahájením stěhování předložit výpis z Obchodního rejstříku nebo obdobného registru a doložit fakturační údaje. V případě, že není faktura objednavatelem uhrazena včas, pracovník objednavatele nejdříve urguje telefonicky, či e-mailovou cestou objednavatele s výzvou k úhradě. V případě, že objednavatele i přes urgenci neuhradí svou pohledávku, je věc předána k právnímu řešení celé záležitosti. Za zpracování a zaslání písemné mimosoudní výzvy k úhradě dluhu bude dodavatel účtovat poplatek ve výši 1.000 Kč (jeden tisíc korun českých), tento poplatek bude zohledněn ve vystavené faktuře objednatelem a zaslán spolu s výzvou. V případě neuhrazení dlužné částky na základě této písemné mimosoudní výzvy, kterou dodavatel považuje za poslední pokus o smír, je dodavatel připraven se domáhat svého nároku vůči objednavateli právní cestou, především pak podáním žaloby k místně příslušnému soudu prostřednictvím zvolené advokátní kanceláře. Tyto vztahy se dále, zejména v bodech neupravených těmito Podmínkami, řídí Zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a souvisejícími právními předpisy.

4. Součinnost objednatele

Objednatel je ve vlastním zájmu povinen poskytnout potřebnou součinnost při stěhování, a to zejména:

● skříně, trezory a věci obdobného charakteru jsou zamčeny nebo jinak zabezpečeny proti otevření během stěhování a nenacházejí se v nich žádné věci; pokud se uvnitř nějaké předměty nacházejí, musí to objednatel sdělit před stěhováním dodavateli a předat mu seznam uvnitř uzavřených věcí;

● zabezpečit hlídání stěhovaných věcí při stěhování v době, kdy jsou mimo dispozici stěhovacích manipulantů, zejména kdy nejsou v uzamčené nemovitosti nebo uzavřeném nákladním prostoru stěhovacího vozu nebo s nimi právě manipulanti nedisponují (nakládka, vykládka);

● upozornit na předměty zvláštní povahy, např. velké ceny, zvláštního tvaru či materiálu atp. Dodavatel si vymiňuje, aby předmětem stěhování nebyly zejména následující položky:

a. věci a předměty ohrožující lidský život nebo zdraví např. výbušniny, zbraně, omamné a psychotropní látky, hořlaviny s nízkým bodem vzplanutí, jedy, radioaktivní látky, žíraviny, plyny a kapaliny v tlakových nádobách apod.;

b. ceniny, šperky, peníze, osobní doklady apod;

c. věci extrémně lehce poškoditelné i za předpokladu dodržování pokynů pro zvláštní manipulaci;

d. předměty velké hodnoty, starožitnosti, umělecká díla apod;

e. jiné předměty a věci, které s ohledem na svůj charakter vyžadují speciální úpravu vozidla nebo vytvoření speciálních podmínek při přepravě podle platných předpisů manipulaci;

f. zvířata -  živá či mrtvá

 Stěhování předmětů dle písm. c), d) a e) pracovníky dodavatele je možné pouze po předchozí jasné domluvě na způsobu manipulace a po ochranném zabalení či jiných opatřeních. Dodavatel pak odpovídá za vznik škody pouze v případě, že byl předem na zvláštní charakter stěhované věci upozorněn, souhlasil s tím, že věc přestěhuje a pokud po celou dobu od převzetí zakázky přes balení, nakládky, dopravy, vykládky až po převzetí zakázky objednatelem s takovou věcí manipulují pouze jeho pracovníci. Naopak bez předchozí domluvy a při zasahování do stěhování takových věcí objednatelem či třetími osobami, nenese dodavatel v žádném případě odpovědnost za vznik škody na takové stěhované věci, ani za škodu touto věcí způsobenou. Za takto vzniklou škodu odpovídá vždy objednatel. V případě pravomocného rozhodnutí soudu o tom, že firma je povinna nahradit oprávněným osobám škodu, přičemž předmětná škoda byla způsobena v přímé příčinné souvislosti s porušením smluvních povinností ze strany objednatele, má dodavatel vůči objednateli nárok na smluvní pokutu ve výši této škody. Objednatel je povinen zabezpečit, aby se při započetí stěhování nenacházely v prostorách stěhování předměty, včetně cenin, šperků, peněz, osobních dokladů, starožitností, mobilních telefonů, drobné elektroniky, osobních věcí apod., které nejsou sjednaným předmětem stěhování. Objednatel plně odpovídá za všechny předměty, se kterými během zakázky manipuluje nebo které stěhuje, převáží či přenáší on sám nebo třetí osoby.

5. Reklamace, náhrada škody

Dodavatel je odpovědný za vznik škody při zařizování zakázky objednatele pouze v případě, že škoda vznikla na věcech či předmětech, se kterými během celé zakázky manipulovali pouze pracovníci dodavatele a nezasahovali do ní žádné třetí osoby ani objednatel - od převzetí přes balení, nakládku a vykládku až po převzetí zakázky objednatelem. Objednatel je oprávněn reklamovat škodu vzniklou poškozením, zničením, částečnou nebo úplnou ztrátou stěhovaných předmětů a břemen, se kterými manipulovali po celou dobu pouze pracovníci dodavatele nebo škodu vzniklou poškozením prostor, ve kterých stěhování probíhalo. Pro takové případy má dodavatel sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu a pojištění odpovědnosti dopravce. Objednatel je povinen převzít a zkontrolovat stěhované předměty a břemena při dokončení zakázky, jakož i prostory, ve kterých stěhování probíhalo, popřípadě I stěhovací vůz bezprostředně poté. V případě, že objednatel zjistí poškození vzniklé při stěhování zaviněním dodavatele, sepíše s pracovníkem dodavatele reklamační protokol. Na pozdější reklamace tohoto charakteru nebude brán zřetel. V případě odmítnutí podepsat reklamační protokol ze strany objednatele zástupce dodavatele tuto skutečnost uvede do protokolu. Dodavatel odpovídá objednateli pouze za skutečnou škodu vzniklou na stěhovaných předmětech, resp. prostorách, ve kterých stěhování probíhalo. Skutečnou škodou se rozumí to, oč se hodnota stěhovaných předmětů, resp. příslušných prostor, v důsledku škodní události sníží. V žádném případě však dodavatel neodpovídá objednateli za ušlý zisk a jiné následné škody, které mohou v souvislosti se stěhováním vzniknout. Dodavatel dále není zodpovědný za škodu, která vznikla vadou nebo přirozenou povahou stěhovaných předmětů a dále za škodu na předmětech, které jsou v takovém stavu, že sama manipulace s nimi znamená riziko poškození, zejména již poškozené předměty, věci mající praskliny, odřeniny, viditelná poškození, starý nebo již poškozený nábytek, elektronika či elektrospotřebiče vykazující značnou míru opotřebení. Aniž by se to jakkoliv dotýkalo výše uvedeného, dodavatel odpovídá za prokazatelné mechanické poškození (poškození povrchu, deformace, praskliny) věcí, nikoliv za funkčnost těchto zařízení, např. nelze reklamovat, že nefunguje TV aniž by vykazovala jakékoli známky poškození. Dodavatel rovněž neodpovídá za ztrátu obsahu skříní, trezorů a jiných věcí obdobného charakteru, které nebyly před stěhování objednatelem uzamčeny či jiným způsobem bezpečně uzavřeny anebo u nich nebyl před vlastním stěhováním sepsán a oboustranně potvrzen seznam podle čl. 4. těchto Obchodních podmínek. Dodavatel neodpovídá za škodu na ceninách, špercích a jiných předmětech v ceně nad 10.000 Kč (deset tisíc korun českých) (i jednotlivě), pokud objednatel na tuto skutečnost firmu předem neupozornil anebo pokud tato skutečnost není uvedena písemně v objednávce nebo jiném písemném potvrzení, který objednatel poskytl dodavateli před započetím stěhování. Dodavatel neodpovídá za ztrátu předmětů, včetně cenin, šperků, peněz, osobních dokladů, starožitností, mobilních telefonů, drobné elektroniky, osobních věcí apod., které se nacházejí v prostorách, kde dodavatel provádí stěhování a které přitom nejsou sjednaným předmětem stěhování. Dodavatel neodpovídá za kvalitu balení ani za kvalitu obalových materiálů, pokud si objednatel připravuje věci na převoz sám, za použití vlastních obalových materiálů. Dodavatel také nenese odpovědnost za případné škody tímto způsobené. Dodavatel neodpovídá za jednání a výskyt jakýchkoliv osob, které nejsou pracovníky dodavatele (nebo jeho subdodavatelů), včetně zástupců objednatele nebo náhodných osob, které nemají žádný vztah k dodavateli ani k objednateli, obyvatelů či uživatelů objektu (sousedů), kolemjdoucích, dalších dělníků, stavbařů, zaměstnanců jiných stěhovacích nebo úklidových firem apod., a které se pohybují v prostorách, kde probíhá stěhování. Dodavatel také neodpovídá za případné škody způsobené těmito osobami.

6. Mimosoudní řešení sporů

V případě, že dojde mezi dodavatelem a objednatelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1

Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

 

7. Závěrečná ustanovení

Firma si vyhrazuje právo změnit tyto VOP uveřejněním jejich nového znění na svých webových stránkách stehovani-rut.cz a nejpozději 1 kalendářní den před účinností změny. Osobní údaje (zejména jméno, příjmení, adresa) objednatele jsou shromažďovány a zpracovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů č.101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Osobní údaje jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Objednatel odesláním objednávky souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi dodavatele. Osobní údaje je možné na základě písemné žádosti objednatele odstranit z databáze. Zasláním závazné objednávky anebo akceptací nabídky od dodavatele objednatel potvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním Obchodních podmínek, rozumí jim, považuje je za jasné, určité a srozumitelné a bez výhrad souhlasí s tím, že se tyto obchodní podmínky stávají nedílnou součástí smluvního vztahu mezi dodavatelem a objednatelem a že jsou závazné pro úpravu jejich smluvního vztahu.

 

8. Platnost a účinnost

Tyto Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 13.01.2022.

V Praze dne 13.01.2022